Categorii
Interviuri

Interviu Horia Cardoș – CEO & Founder @Agroland

Cei care vor fi primii în aplicarea tehnologiilor existente sau sunt în curs de dezvoltare, vor avea un avantaj competitiv față de cei care încă ezită.

Horia Cardoș, CEO & Founder @Agroland

Horia Cardoș (CEO & Founder Agroland) este antreprenor de mai bine de 20 de ani și conduce un business în domeniul agricol, unde după cum bine știm, nimic nu este ușor. Agroland este o companie 100% românească, fiind cel mai mare retailer agricol din România. Își propune să dezvolte o nișă insuficient exploatată în țara noastră, iar aici intervine AgTech TM.

Am discutat cu el despre afacerea pe care o conduce, dar și despre cum susține Agroland inovația în agricultură. Întreaga discuție mai jos.

Î: Agroland este prima reţea de magazine agricole care face pasul pe piaţa de capital din România. Care au fost cei mai importanți pași în dezvoltarea afacerii până la acest nivel?

Cel mai important pas a fost francizarea conceptului de business. Acest lucru ne-a permis dezvoltarea accelerată a numarului de locații Agroland, precum și acoperirea în scurt timp a 2/3 din suprafața țării.

Un alt lucru extrem de important a fost reinvestirea integrală a profiturilor. A fost și este modul prin care creștem capitalurile companiei, asigurând resurse pentru dezvoltare precum și rezerve pentru “zile ploioase”. Nu în ultimul rând, construcția unei echipe competente și competitive.

Î: Ce înseamnă pentru Agroland dezvoltare bazată pe tehnologie și inovație?  

În primul rând digitalizarea și automatizarea tuturor procedurilor care permit acest lucru, din interiorul companiei. Aici fac referire la toate procesele de administrare a afacerii: back-office, magazine, depozite și magazin online. Acestea sunt supuse permanet creșterii vitezei și acurateții. Avem chiar și o mică echipă care testează permanent noi tehnologii pe care am putea să le implementăm în procesele noastre.

În al doilea rând, dezvoltarea de noi aplicații, platforme pentru fermieri care să susțină creșterea diviziei de input-uri, iar aici intervine rolul AGTech TM.

Î: În trecut România era lider European pe domeniul agricol. Care sunt cele mai arzătoare probleme din domeniul agricol în România, care, dacă ar fi rezolvate, ar schimba complet imaginea țării?

Principala problemă este faptul că o mare parte dintre fermieri iau astăzi decizii bazate mai mult pe trecut în loc să folosească informații actuale și precise. Desigur, există antreprenori veniți din alte domenii care investesc în agricultură, iar aceștia sunt obișnuiți să caute toate informațiile disponibile înainte să ia decizii.

Î: AgTech TM – primul program national de incubare care stimulează inovația în agricultură, este un program susținut de Agroland. Ce v-a determinat să investiți în acest program?

Cum am spus mai sus, dorim să dezvoltăm o nișă insuficient exploatată în România pentru a susține dezvoltarea diviziei agribusiness.

Î: Sunteți unul dintre cei mai de succes oameni de afaceri din România, având un business în plină creștere chiar și în perioadă de criză. Ce le recomandați celor care au idei despre aplicarea tehnologiei în domeniul agricol, dar nu au curaj să facă acest pas?

Cei care vor fi primii în aplicarea tehnologiilor existente sau sunt în curs de dezvoltare, vor avea un avantaj competitiv față de cei care încă ezită. Pe cei care dezvoltă astfel de tehnologii, îi invit alături de Agroland. Ne dorim să realizăm o platformă unde pot să iși testeze aplicațiile în „teren” împreuna cu fermierii noștri cei mai deschiși la inovație.

Pre-înscrie ideea ta pentru prima etapă a programului de incubare AgTech TM și vei avea ocazia să îl cunoști pe Horia Cardoș și mulți alți experți care te pot ghida în dezvoltarea startup-ului tău.